eスポゲート eスポーツ大会情報 イベント情報 ゲーム大会情報 eスポゲート eスポーツ大会情報
eスポゲート eスポーツ大会ポータルサイト イースポゲート e-spogate

ARCREVO in SENZAN:GUILTY GEAR -STRIVE- 横浜eスポーツ大会 戦参
2024年6月5日追加:
Xでシェアする

ARCREVO in SENZAN:GUILTY GEAR -STRIVE- 横浜eスポーツ大会 戦参 in 横浜市役所 アトリウム

eスポーツ大会 使用タイトル


eスポーツ大会 開催概要

広告です!

※English tournament information can be found at the bottom.

 

【大会参加資格・注意事項】

  • 大会ルール、大会規約に同意いただき、大会進行にご協力いただけること。

    https://www.arcsystemworks.jp/awt2024/assets/pdf/AWT2024rules_JPN.pdf

  • 2011年4月27日以前に誕生していること。
  • 大会のエントリーについては、株式会社カヤックが企画・運営するTonamelを利用して行っていただくため、Tonamelのアカウントが必要となります。

    Tonamelの利用にあたっては、別途Tonamelの利用規約及びプライバシーポリシーについても適用されます。

 

【大会名】

ARCREVO in SENZAN

 

【プラットフォーム】

PlayStation®5

ソフト:PlayStation®5版「GUILTY GEAR -STRIVE-」

 

【エントリー期間】

2024年6月2日(日)19:00 ~ 2024年7月31日(水)23:59

 

【定員】

先着順128名

※定員に達した後は、そのままTonamel上にてキャンセル待ち受付を行います

 

【会場】

横浜市役所 アトリウム

〒231-0005 神奈川県横浜市中区本町6丁目61-2

 

【大会ルール】

  • 1on1・ダブルエリミネーション方式にて行います。

    ※「ダブルエリミネーション方式」とは、各選手がウィナーズブラケットからスタートし、一度負けるとルーザーズブラケットへと移動。そこで負けると敗退となる形式です。

  • 本大会は「Tonamel」を使用して大会へのエントリー、トーナメントの管理、進行を行います。「Tonamel」の使用方法を事前にご確認ください。

https://tonamel.com/help

  • 大会受付時間に間に合わなかった場合、遅れた選手は不戦敗となります。また、試合の順番が来て呼び出しに応じなかった際も同様となります。
  • ボタンの設定ミスなどで対戦が開始された後にゲームが中断された場合、ゲームを中断した選手は1ラウンドを放棄する形となります。
  • キャラクターの選択に間違いがあった場合、対戦が開始される前に指摘があればその試合は再試合となります。

    対戦開始後に指摘があった場合、再試合する形となりますがキャラクター選択を間違えた選手は1ラウンドを放棄する形となります。

  • 選手が試合の進行を妨げる行為や進行に影響が出ると運営チームが判断した場合、その選手は失格となる可能性があります。

 

【対戦ルール】

  • 試合形式:2ラウンド先取・3本先取 ※全試合共通
  • 使用モード:2-PLAYER モード
  • 試合時間:99カウント
  • 各対戦におけるプレイサイドの選択:双方同意の上であれば選手間での決定を認めます。

    同意が得られない場合、じゃんけんを行い勝者がプレイサイドの決定権を有します。

  • キャラクター:配信から2週間経過していないDLCに関しては使用できません。
  • キャラクターカラー:制限はありません。
  • ステージ・BGM:AUTOを推奨します。ただし、両者合意の場合は変更を認めます。
  • 2試合目以降は試合に敗北した側の選手のみキャラクター変更可能とします。
  • 引き分け時に発生する「DUEL FINAL」でも引き分けが発生した場合、その試合結果は無効とし再試合を行います。
  • いずれかの選手がブラインドピックを求めた場合、運営チームが適用します。※適用は試合開始前の申告に限ります。1試合目開始後は適用できません。

    ブラインドピックが適用された場合、各選手はどのキャラクターを選ぶのか運営チームに個別に申告をします。各選手は申告したキャラクターを選択し、試合を開始してください。

  • 選手は必ず対戦前に対戦相手との環境チェックのための確認試合(1試合)を行い、ボタンチェック等の環境確認を行っていただきます。

 

【コントローラーについて】

  • 大会で使用するPlayStation®5は、不慮の無線接続による混乱を避けるため本体設定にてBluetoothをオフにいたします。

    プレイ中は常時有線接続していただくため、ご持参のコントローラー・ケーブルについては、必ず事前に有線接続の確認をお願いいたします。

  • ゲーム内のボタンセッティングは自由に変更可能です。ただし、連射機能などのコントローラー側のマクロ機能は使用禁止とします。

    ・純正以外のコントローラーを使用する場合は、以下の事項に従ってください。

    ・移動以外の操作【パンチ、キック、スラッシュ、ハイスラッシュ、ダストアタック(デフォルト時:R1)】を複数の入力系統に割り当てることはできません。

    ・移動を方向キー、ボタンで行う際、同じ移動操作を複数の入力系統に割り当てることはできません。

    ・左右の方向キー、ボタンが同時に入力された場合は、両方の入力を有効、または両方の入力を無効としなければなりません。

    ・レガシーコントローラーは、使用を禁止します。万が一使用が発覚した場合は、ペナルティの対象となります。ただし、直接プレイに影響が出ないもの(HITBOX等)は、使用が可能です。

    ※事前にご自身のコントローラーがPlayStation®5で動作するかご確認いただき、確実に動作するものをお持ち込みください。コントローラーがPlayStation®5で動作しない場合、運営チームはいかなる保証もいたしません。

    ・周辺機器(変換器等)は運営チームでは用意いたしません。ご自身でご用意ください。

 

=================================

 

Tournament Qualifications and Warnings:

  • You must agree to the tournament rules and terms, and cooperate with the event procedures.

    https://www.arcsystemworks.jp/awt2024/assets/pdf/AWT2024rules_ENG.pdf

  • You must be born on or before April 27, 2011.
  • You must have a Tonamel account, as the tournament registration is handled through Tonamel (planned and run by KAYAC Inc.).
  • Tonamel terms of service and privacy policy apply when using Tonamel.

 

Tournament Title:

ARCREVO in SENZAN

 

Platform:

PlayStation®5

 

Registration Period:

Jun. 2, 2024 (Sun.) 07:00 PM JST to Jul. 31, 2024 (Wed.) 11:59 PM JST

 

Entry Cap:

128 total entrants will be permitted. Registration is on a first-come-first-served basis.

*After capacity is reached, we will continue to accept applications for the waiting list on Tonamel.

 

Venue:

Yokohama City Hall Atrium

Address: 6-61-2 Honmachi, Naka-ku, Yokohama-shi, Kanagawa 231-0005

 

Tournament Rules:

  • The tournament will be held with a 1-on-1 double elimination format.

    “Double elimination” refers to a format where players who lose once join a Losers bracket, and are eliminated from the tournament only after losing again in the Losers bracket.

  • Tournament registration, management, and procedures will be handled via Tonamel. Please confirm in advance how to use Tonamel.

    https://tonamel.com/help

  • In the event that a player does not arrive in time for reception, the late player will be disqualified.

    The same applies if the player does not respond when called for a match.

  • In the event a match is interrupted mid-way due to an error in button assignments, etc., the player who interrupted the match forfeits one round.
  • In the event of a mistaken character selection, the match will be restarted if the player makes a statement before it begins.

    If only noted after the match begins, the match will be restarted with the player who made the mistake forfeiting one round.

  • In the event staffs determine a player is interfering with the match or event procedures, the player may be disqualified.

 

Match Rules:

  • Match Format: first to 2 rounds, first to 3 matches *Applies to all matches
  • Mode Used: 2-Player Mode
  • Match Time: ninety-nine (99) seconds
  • Selection of the playing side in each match: A decision between players is allowed if both players agree to it.

    If no agreement is reached, the player who wins by rock-paper-scissors has the right to decide the playing side.

  • Characters: the use of additional DLC characters will be prohibited within 2 weeks of their release date.
  • Character Colors: No restrictions.
  • Stage and BGM: “Auto” selection is recommended. Other selections are acceptable if both players agree.
  • If a tie also occurs in the “DUEL FINAL,” which occurs in the event of a tie, the result of that match will be nullified and a rematch will be played.
  • From the second match, only the player who lost the previous match may change their character.
  • Characters: No restrictions. Only the player who lost the previous match may change their character.
  • If any player requests a blind pick, the event staffs will apply it. *Applicability is limited to declaration prior to the start of the match, and cannot be applied after the start of the first match.

    If blind picks are applied, each player will individually declare to the event staffs which character he/she will choose. Each player selects a declared character and begins the match.

  • Players must always play a confirmation game (one match) to check the environment with their opponents before the match, including button checks.

 

Controller Settings:

  • Bluetooth will be turned off in the settings of all the PlayStation®5 used in the tournament to avoid any confusion caused by accidental wireless connections.

    Since your device will be wired during play, please be sure to confirm the wired connection method for any controllers and cables you bring in advance.

  • The button settings in the game can be freely changed. However, the use of macro functions on the controller, such as continuous fire, is prohibited.
  • Your controller must adhere to the following:

    ・Operation other than movement [Punch, Kick, Slash, Heavy Slash, Dust (default: R1)] cannot be assigned to multiple input mechanisms.

    ・When moving with a direction key or button, the same movement cannot be assigned to multiple input mechanisms.

    ・If the left and right direction inputs are entered at the same time, both inputs must be enabled or both inputs must be disabled.

    ・Legacy controllers are not allowed.(“Legacy controllers” refers to arcade sticks and controller devices that are native to the PlayStation®3)

    If players use a legacy controller device, that offending player will be disqualified. However, devices that are native to PS4 (and still work on PS3) will be allowed to be used.

    ・Please ensure your controller will work with PlayStation®5 before you bring it to the event. Event staffs will not provide guarantees if your controller does not work with it.

    ・Peripheral devices (converters, etc.) are not provided by the event, so please bring your own as needed.


ARCREVO in SENZAN:GUILTY GEAR -STRIVE- 横浜eスポーツ大会 戦参

※ 大会の情報や詳細、エントリー等については詳細ページ、Xなどをご参照下さい

※大会情報やタイトル画像はホームぺージやXなどから引用をさせて頂いております。
※掲載している情報は収集やご投稿を頂いた時点での情報となります。
中止や日程の変更等がある可能性がありますので詳しくは主催ホームぺージやXなどをご確認ください。





■ スポンサー ■

スポンサー募集中!詳しくはこちらから

デイリーアクセスランキング

ウィークリーアクセスランキング

広告です!


eスポーツ大会 ゲームイベント ポータルサイト eスポゲート

eスポーツをもっと身近に!
ゲーム好きもスポーツファンもみんなでeスポーツを楽しむためのeスポーツ大会ポータルサイト。
eスポーツをもっとみんなで観て、応援して、盛り上げたい。
たくさんのeスポーツイベントの入り口になるポータルサイト
japan esports event portal site

eスポゲートについて